завдання колективу на 2021-2022 н.р.
Аналіз роботи ДНЗ 2020-2021 р.
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ГРУШКІВСЬКОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Аналіз роботи Грушківського дошкільного навчального закладу
Аналіз роботи Грушківського
дошкільного навчального закладу
за 2018/2019 навчальний рік.
Проаналізувавши роботу
дошкільного закладу за 2018/2019 навчальний рік, можна відмітити ,що колектив
дитячого садка створював необхідні умови для охорони життя та зміцнення
здоров’я дітей, їх повноцінного
всебічного розвитку.
Грушківський ДНЗ
здійснює свою діяльність відповідно до Законів України «Про освіту», «Про
дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти в Україні та Коментаря
до нього, Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 16.06.2015 №641, Санітарного регламенту для
дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони
здоров’я України від 24.03.2016 № 234, Гранично допустимого навантаження на
дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності,
затвердженого наказом МОН України від 20.04.2016 №446, Статуту Грушківського
НВК,за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» .
Фінансово-матеріальне
забезпечення відбувалось за рахунок бюджетних коштів, а саме коштів
Грушківської сільської ради. Було виділено на косметичний ремонт 5 тис. грн.,
ремонт забора 28 тис.грн., придбання дров та вугілля 30 тис.грн.
Технічний стан
будівлі задовільний. Утримання та облаштування будівлі, території дошкільного
закладу відповідає санітарним нормам.
У дошкільному закладі
функціонує 2 різновікові групи, які працюють за фізкультурно-оздоровчим
напрямком. Порівняно із 2017/2018 навчальними роками наповнюваність груп
зменшилась. Загальна кількість вихованців у 2018/2019 н.рр.становила 30 дітей,з
них-12 дітей п’ятирічного віку.
Режим перебування
дітей в ДНЗ не змінився, групи працюють з 9 годинним перебуванням дітей.
Відповідно до
інструктивно-методичних листів Міністерства освіти й науки України «Про
організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.2007 р.№ 1/9-263, «Про
систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади » від
04.10.2007р. №1/9-583 вихователем та заступником директора НВК у червні-серпні
2018року було здійснено облік дітей. Які проживають на закріпленій території.
Було проведено декілька співбесід з родинами цих дітей.
В 2018/2019 н.р.
забезпечено охоплення дошкільною освітою дітей села Грушка віком 5 років-100%.
Колектив проводить
систематичну роз’яснювальну роботу серед батьків дошкільників, які не
відвідують ДНЗ. З цією ж метою в закладі відбулися «Дні відкритих дверей» з
показом занять з грамоти та математики в вересні 2018 року та травні 2019 року.
Крім цього були розроблені
заходи щодо збільшення охоплення дітей дошкільною освітою. Було передбачено :
-
здійснення
моніторингу забезпечення дітей п’ятирічного віку дошкільним навчанням та вихованням;
-
поширення
серед батьків педагогічних, психологічних, юридичних та медичних знань;
-
проведення
роз’яснювальної роботи щодо необхідності здобуття дітьми дошкільної освіти та
можливості отримання її в різноманітних організаційних формах;
-
залучення
членів родин до роботи дошкільного навчального закладу;
-
проведення
групових та індивідуальних консультацій;
-
відвідування(за
потребою) та організація освітньо- виховної роботи з дітьми, які не відвідують
дошкільні заклади вдома;
-
заступник
директора НВК намагалася створити в дитячому садочку позитивну психологічну
атмосферу, яка б стимулювала розвиток майстерності вихователя, сприяла
підвищенню його фахового рівня.
Впровадження
Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» в нашому дитячому садку
будується за такими принципами:
1. Принцип
рівності, згідно з яким ставлення педагога до дитини має визначатись не
позицією «над дитиною», а позицією «поряд і разом з дитиною».
2.
Принцип діалогічного спілкування, який передбачає те, що гуманістичне
педагогічне спілкування обов’язково створює умови для повноцінної участі у
ньому дітей.
3. Принцип
спільної участі дорослих і дітей в організації життя групи(можливість
спільно обирати улюблені заняття, планувати
цікаві спостереження, прогулянки, продумувати зручне розміщення куточків для ігор та занять.)
4.Принцип
орієнтації на кожну дитину як на індивідуальність, внаслідок чого основним
завданням педагога стає не тільки виконання програми, а й виховання
особистості.
Використовувались
такі напрями діяльності:
-
побудова
освітньо-виховного процесу, з дотриманням основних принципів та завдань Освітньої
програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»,використання нових підходів до
організації життєдіяльності дітей;
-
формування
психологічної грамотності вихователя, підвищення рівня її професійної зрілості,
педагогічної культури і майстерності;
-
створення
відповідного розвивального середовища;
-
пошук
нових форм взаємодії з батьками вихованців;
-
використання
інноваційних технологій в роботі з дошкільниками.
Для того, щоб розв’язати окреслені завдання, в нашому дошкільному закладі в
2018/2019 навчальному році було розроблено та проведено низку заходів.
У річному плані роботи дошкільного навчального закладу були передбачені
різні дієві форми роботи з педагогічними кадрами. Дані питання обговорювались
на педрадах, під час проведення індивідуальних консультацій для вихователя.
Також вихователі нашого дошкільного закладу підвищували свій професійний
рівень, відвідавши протягом року районні методичні об’єднання. Постійно
підвищували рівень професійної майстерності шляхом самоосвіти з тем, визначених
в річному плані роботи, знайомилися з новинками педагогічної літератури,
новітніми освітніми технологіями. На базі дошкільного навчального закладу було
проведено районний семінар-практикум вихователів закладів дошкільної освіти на
тему «Розвиток розумових і творчих здібностей дошкільників »,на основі
реалізації освітньої програми(Дитина)для дітей від 2 до 7 років.
Вихователі продовжували роботу по створенню відповідного розвивального
середовища в нашому дитячому садку, дбали про те , щоб воно було доцільним,
зручним та інформативним, сприяло розвитку природної цікавості дошкільників до
пізнання світу, забезпечувало умови для набуття навичок практичного життя,
надавало малюкам свободу вибору, забезпечувало гармонійні відносини між
вихованцями та навколишнім світом , налаштовувало на позитивні емоції,
розвивало здібності дошкільнят, відповідно до їх нахилів та уподобань.
З метою ефективного вирішення завдань річного плану роботи в закладі було
проведено низку заходів:
-
достатня
увага приділялась формуванню у дошкільників елементарних математичних уявлень
та розвитку мовлення. Проводилися цікаві, пізнавальні та продуктивні знання та
ігри, підібрані відповідно до мети заняття та віку дітей.
-
Ефективність
фізкультурно - оздоровчої роботи з дошкільниками забезпечувалася комплексним
застосуванням різних засобів фізичного виховання, активізацією рухового режиму,
проведенням загартовуючи процедур. Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів, першочерговим вважалося
завдання щодо формування у дітей мотивації здоров’я і поведінкових навичок
здорового способу життя .
Протягом року вихователі проводили з дошкільниками сюжетні, ігрові,
фізкультурні, валеологічні заняття, відповідно до тематичних циклів згідно з
річним планом.
-
В
груповому приміщенні наявні предметно – ігрові зони, де ігровий матеріал поєднаний
з навчально- розвивальним (іграшки, настільні ігри, сенсорний матеріал.)
матеріали в цих куточках постійно оновлювались.
-
Належна
увага приділялась також трудовій діяльності дітей та ознайомленню дітей з
природою. З листопада по квітень місяць діти разом з вихователем Островерхою Л
А вирощували на підвіконні"зелені вітаміни", доглядали за кімнатними
рослинами,а навесні висаджували квіти на клумбах і доглядали за ними. Також
діти вели свій " календар погоди",здійснювали чергування в
групі,слідкували за порядком в ігрових куточках,це привчає їх до
відповідальності,дисциплінованості,охайності та уважності.
Протягом 2018/2019 навчального року планомірно проводилася робота з членами
родин вихованців закладу. Розуміючи, що соціальний розвито дошкільників -
спільне завдання дошкільного закладу та
родини, вихователі постійно залучали членів родин до активної участі в житті
груп, надавали практичні поради відповідно до тактики поведінки з дітьми,
розповідали, як навчити малюків знаходити різні способи позитивного розв’язання
життєвих проблем, пропонували разом з дітьми вдома виготовляти малюнки для
участі в конкурсах, різноманітні пробки тощо.
Вихователі проводили з батьками індивідуальні бесіди, консультації,
пропонували їхній увазі виставки дитячих, методичну літературу, оформлено папку
«Для вас батьки», залучали до їх активної участі у підготовці і проведенні
свят, конкурсів, екскурсій.
У батьківському куточку вихователі систематично розміщували інформацію
різноманітної тематики про розвиток, виховання та навчання малюків дошкільного
віку, показники сформованості базових
якостей особистості; ознайомлення з ефективними методами та прийомами
формування у дошкільників різних форм активності; розкриття важливості ролі
матері й батька у вихованні хлопчика і дівчинки тощо.
В закладі здійснювалось 3- разове гаряче харчування. Рішенням
Благовіщенської районної ради запланована вартість харчування – 18грн на день.
Оплата здійснювалась за кошти батьків. Батьки дітей з багатодітних родин
сплачували за харчування 50% від
батьківської плати. А діти з малозабезпечених сімей харчувалися безкоштовно.
Вихователі ДНЗ дбають щоб малятам було цікаво, добирають необхідний
матеріал для роботи. Для розвитку музичних здібностей музичний керівник
Лустенко В.В. використовує цікаві танцювальні композиції та пісні. На протязі
року вихователі використали систему занять, дидактичних ігор, спостережень, на
яких знайомили дітей з явищами суспільного життя, природи. Мають хороші
показники в роботі з дітьми вихователі
Островерха Л.А. та Прушинська В.В. Їх вихованці на достатньому рівні оволоділи
знаннями з математики(вивчили кількісну та порядкову лічбу в межах 10,
ознайомилися з математичними знаками +,-,=,<,> ,оволоділи технікою
розв’язування задач тощо.),грамоти(вивчили голосні,приголосні звуки, оволоділи
умінням складати речення, тощо.) , розвитку мовлення тощо. Вихователі
співпрацюють з батьками, спільно створюють сприятливий мікроклімат для
виховання дітей в садочку.
Виконуючи завдання минулого навчального року педагогічний колектив закладу
намагався створити найсприятливіші умови
розвитку,навчання і виховання дітей дошкільного віку. Вважаємо , що роботу
педагогічного колективу можна оцінити як задовільну.
Немає коментарів:
Дописати коментар